Roos van der Vuurst, Marketing & Sales

Vraag hier de checklist Portals Ontwikkelen aan

  • De belangrijkste onderdelen van de businesscase

  • De non-functional requirements voor portals

  • Keuze tussen een standaard portal & een portal op maat

  • Geschikt voor klantenportal, dealerportal, B2B portal, self-service portal én partner portal

Vraag hier de Checklist Portals Ontwikkelen aan

AVG*

Check hier ons privacystatement.

  • De belangrijkste onderdelen van de businesscase

  • De non-functional requirements voor portals

  • Keuze tussen een standaard portal & een portal op maat

  • Geschikt voor klantenportal, dealerportal, B2B portal, self-service portal én partner portal

Roos van der Vuurst, Marketing & Sales

Wat is een klantenportal

Een klantenportal (ook wel klantenportaal, client portal, customer portal of mijn-omgeving genoemd) is een beveiligde webomgeving waarin klanten allerlei zaken online met je bedrijf kunnen regelen. Klanten hebben hiermee een persoonlijk portal tot hun beschikking waarin zij zelf:

  • Contract- en persoonlijke gegevens kunnen inzien
  • De mogelijkheid hebben om persoonlijke gegevens te wijzigen
  • Rechtstreeks toegang krijgen tot facturen, betalingshistorie en voorwaarden
  • Nieuwe producten en/of diensten kunnen bestellen
  • Direct een afspraak kunnen inplannen
  • 24/7 via een chatbox vragen kunnen stellen

Klantenportal voordelen

  • Het biedt 24/7 service & bereikbaarheid

  • Je genereert meer business uit bestaande klanten

  • Klantvragen afhandelen kan dankzij een portal veel efficiënter

  • Het verbetert de samenwerking met je leveranciers, dealers of partners

  • Het verbetert de samenwerking tussen je interne afdelingen

  • Het zorgt voor één centrale online plek voor klanten, dealers, partners én medewerkers