Wat is een portal?
Een portal is een beveiligde online omgeving waarin je terechtkomt als je ergens inlogt. Deze beveiligde online omgeving is dus alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers. Oftewel: deze informatie is niet openbaar toegankelijk voor iedereen. Bovendien heet het niet voor niets een ‘portaal’. Het is namelijk de online deur tot een centrale informatie-omgeving. Zodoende kun je dan ook allerlei zaken koppelen aan het portal, zoals:
- Documenten
- Applicaties
- Dashboards
- Koppelingen om informatie met elkaar te delen
- Chats
- Kennisbank
Samengevat bundelt een portal álle informatiestromen op één online plek. Dat maakt samenwerken, communicatie, automatiseren van processen en kennisdeling vele malen efficiënter.
Welke portals zijn er?
Er bestaan talloze soorten portals. Qua techniek komen ze aardig met elkaar overeen, maar de nuance zit vooral in het doel ervan: zo zal een portaal voor bijvoorbeeld klanten er anders uitzien dan een B2B-portal. Aan de hand van het doel, functie en gebruik, bouwen wij een portal die daarop aansluit.
Waarom een portal bouwen?
Een portal levert je bedrijf vele voordelen op:
Het biedt 24/7 service & bereikbaarheid
Je genereert meer business uit bestaande klanten
Klantvragen afhandelen kan dankzij een portal veel efficiënter
Het verbetert de samenwerking met je leveranciers, dealers of partners
Het verbetert de samenwerking tussen je interne afdelingen
Het zorgt voor één centrale online plek voor klanten, dealers, partners én medewerkers
Welke aanvullende diensten leveren wij?
In 7 stappen software bouwen
No-nonsense werken aan resultaat. Daar houden we van! Meer weten?
In 7 stappen software bouwen
No-nonsense werken aan resultaat. Daar houden we van! Meer weten?
Cases
Stater N.V.
Nieuwe gebruikersinterface (UI) gebouwd voor een bestaand portaal en nieuwe functionaliteiten toegevoegd door o.a. API koppelingen te realiseren tussen het portaal en Mid- en Back-Office van Stater, incl. performance verbeteringen waardoor het gebruikersgemak van het portaal is toegenomen.
Viscon Group
Serviceportal gebouwd dat het offerte- & aankoopproces van spareparts volledig automatiseert. Dit levert meer selfservice op voor klanten, kortere leveringstijden en een aanzienlijke besparing op operationele kosten.
BouwKennis
Klanten kunnen interactieve rapportages inzien (en direct aankopen) door in te loggen op hun eigen omgeving binnen het klantenportal van BouwKennis. Daarnaast zijn er geen handmatige acties meer nodig door de backoffice om rapportages te genereren.